Healthcare while sleeping
Indkøbskurv

Du har 0 produkter i indkøbskurven
Total: 0,00 kr

KUNDESERVICE

 

Herunder finder du svar på generelle spørgsmål.  

 

Husk at du altid kan skrive til os ved at udfylde kontaktformularen nederst på denne side. 

  

Om at handle på ColumnaMed.dk

 

Spørgsmål omkring en vare 

 

Betaling

 

Fragt og levering

 

Min ordre

 

Returnering og ombytning

 

 

Om at handle på ColumnaMed.dk

 

Jeg er ny kunde, hvordan bestiller jeg?

Velkommen til ColumnaMed.dk, stedet hvor du finder ergonomiske hovedpuder og topmadrasser i memory-skum. Alle de varer du finder på vores site kan købes online her og nu. Klik på en vare du er interesseret i. Klik herefter på knappen 'Læg i indkøbskurv'. Du kan nu lægge flere varer i kurven, ved at finde dem på sitet på samme måde. Når du er klar til at gå til kassen, klikker du på 'Indkøbskurv'.  Hav venligst bank eller kortoplysninger parat, samt adressen varerne skal sendes til.

 

Har I et katalog?

Nej, vi laver ikke kataloger. Vores sortiment vil til enhver tid fremgå på ColumnaMed.dk. Nye produkter vil blive lagt på efterhånden som sortimentet udvides. Derfor anbefaler vi dig at kigge forbi ColumnaMed.dk jævnligt for at se de seneste produkter.

 

Har I en butik?

Nej, vi har ikke nogen traditionel butik. Vi samarbejder med klinikker og behandlere, så som fysioterapeuter og kiropraktorer, som har et udvalgt sortiment af ColumnaMed⁺ produkter, som du kan se og evt. låne med hjem. Ønsker du at købe ColumnaMed⁺ produkter henviser vi til ColumnaMed.dk.

 

Kan jeg ringe til jer?

Vi foretrækker, at du udfylder kontaktformularen nederst på siden, eller sender os en mail på info@columnamed.dk. Vi svarer så hurtigt vi kan. Vi ser frem til at høre fra dig.

 

Spørgsmål omkring en vare

 

Varen jeg gerne vil have er udsolgt - får I flere af den?

Uheldigvis bliver visse varer udsolgt. I langt de fleste tilfælde vil det være et spørgsmål om kort tid før varen igen er på lager og kan bestilles. Du kan med fordel tilmelde dig vores nyhedsbrev, hvor vi informerer om nye varer og evt. lagersituation.

 

Jeg har brug for mere information om en vare

Vi skriver så mange oplysninger som muligt om vore varer, så som størrelse, farve og materialer. Har du brug for yderligere oplysninger er du velkommen til at udfylde kontaktformularen nederst på siden. 

 

Kan I fortælle mig hvor man ellers kan købe denne vare?

ColumnaMed⁺ produkter kan kun købes på ColumnaMed.dk og i samarbejde med udvalgte klinikker (fysio, kiropraktor etc.)

 

Hvilken pude skal jeg vælge?

Det er et rigtig godt spørgsmål, desværre uden et helt klart og entydigt svar. Valg og brug af hovedpude er en meget individuel sag. Generelt kan man sige at puden skal give mest støtte under nakken - ikke under skulderen. For at opnå denne støtte, er det en god idé at vælge en pude, som er højere mod kroppen end mod hovedet. Størrelsen af puden afhænger blandt andet af:

 

Sovestilling  

Kropsbygning 

Madrassens hårdhed

 

Hvis man fortrinsvist sover på siden, bør puden være højere, end hvis man sover på ryggen. Dette for at undgå en sidebøjning af nakken. De fleste sover ikke i den samme stilling hele natten, så det handler ofte om at vælge det kompromis, der passer en bedst. Sover man på siden, er det vigtigt at puden cirka svarer til ens skulderhøjde for at undgå sidebøjning af nakken. Derfor er en tommelfinger regel at mænd skal have højere puder end kvinder og børn.

Sover man på en hård madras, vil man som tommelfingerregel skulle have en lavere pude end hvis man har en blød madras.

 

Er du i tvivl, anbefaler vi at du taler med din kiropraktor eller fysioterapeut og evt. prøver at låne en ColumnaMed⁺ pude med hjem.

 

Min ny pude føles mærkelig

Hvis du er vant til en traditionel pude, kan din nye ColumnaMed⁺  pude føles anderledes i starten, typisk mere fast, end hvad du er vant til. Populært sagt, skal du og din pude ”vænne sig til hinanden”. Når du ligger på hovedpuden, vil puden tilpasse sig din vægt og din temperatur. Indtil puden har tilpasset sig fuldstændigt, kan der gå et par uger. I løbet af denne tid, er memory-skum cellerne fuldt åbne, så de optimalt kan tilpasse sig temperaturændringer og vægt.

 

ColumnaMed⁺ topmadrasserne tilpasser sig efter samme princip som puderne, og vil også være ”tilpasset” i løbet af et par uger.

 

Tilpasning til rumtemperatur

Kernen i puderne består af ColumnaMed⁺ Memory Soft-skum, som er kendetegnet ved at have små luftceller i skumstrukturen, der sikrer at hovedpuden ikke bliver hård, men forbliver dejlig blød med en umiddelbar komfort fra det øjeblik du lægger dit hoved på den - også selvom du sover med en lav rumtemperatur. ColumnaMed⁺ Memory Soft-skum har således en hurtigere evne til at tilpasse sig dit hoved og nakke end traditionelt Memory-skum.

  

ColumnaMed⁺ topmadrasserne er produceret i traditionelt Memory-skum, da dette har en meget høj bæreevne, hvilket er vigtigt når en forholdsvis tynd topmadras skal yde støtte til hele kroppen over et stort areal. Traditionelt Memory-skum har tendens til at blive en smule hårdt i kølige omgivelser. I lokaler hvor temperaturen er under ca. 18 C, vil din topmadras derfor føles en smule fastere end normalt. Når du har ligget et kort stykke til, vil memory-skummet reagere på din kropstemperatur og blive blødere.

 

Min nye pude eller topmadras lugter

Nogle registrerer en bestemt lugt fra deres ColumnaMed⁺ produkt. Denne lugt stammer fra memory-skummet og er helt normal. Normalt forsvinder denne lugt inden du når at modtage produktet. Hvis ikke, forsvinder lugten normalt efter et par dage. Det kan hjælpe at ”arbejde” med produktet, så cellerne åbner sig hurtigere og lugten ”slipper ud”.

Husk at ColumnaMed⁺ produkterne er Øko-Tex 100 certificeret, naturligvis også Memory Soft-skum og Memory-skum. 

 

 

Hvordan kan jeg betale for mine varer?

Kreditkort

Du kan betale med følgende betalingskort:

 

 

De viste priser på sitet er inklusiv dansk moms (25%).

I betalingsfasen får du opgivet, hvilke varer du har bestilt samt den samlede pris. Når du vælger at gå til kassen, bliver du ført til en sikker server hos e-pay, hvor du skal indtaste følgende:

Kreditkortnummer

Udløbsdato

Kontrolcifre

Såfremt du ikke udfylder disse felter korrekt, kan ColumnaMed.dk ikke gennemføre dine varekøb. Herefter trykkes på 'Godkend'. Beløbet trækkes først på din konto, når varen sendes fra ColumnaMed.dk. Du vil ved modtagelsen af bestillingen få en faktura.

 

Netbank

 e-Dankort

 Nordea SOLO (PC-bank)

 Danske Netbank

Du har som PC bank- eller Netbankkunde i ovennævnte pengeinstitutter mulighed for at betale med e-betaling direkte fra din konto til ColumnaMed.dk. Bemærk, hvis du bruger PC bank skal programmet være installeret på den pc, du ønsker at betale fra.

Når du bruger e-betaling, bliver beløbet hævet fra din konto med det samme. De gennemførte betalinger kan straks ses på din konto via PC bank eller Netbank. Med e-betaling sker betalingen automatisk via PC bank eller Netbank. Alle oplysninger sendes over Internettet i krypteret form.

 

Er der sikkert at bestille online?

Når du har samlet de varer, du ønsker og gerne vil betale, bliver du automatisk omdirigeret til en såkaldt sikker server hos e-pay. Herfra er al kommunikation mellem dig og serveren krypteret med SSL (Secure Socket Layer)-kryptering. Denne kryptering sikrer, at ingen kan aflytte eller opsnappe de informationer du indtaster. Selve transmissionen er godkendt af PBS og sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen. Når du befinder dig i en sikker zone, vises, i dit browservindue, et lille 'Secure Server'-ikon. I Internet Explorer og Firefox er dette lille ikon en lukket hængelås.

Hos ColumnaMed.dk beder vi dig aldrig om din underskrift eller pinkode. Uanset om du handler på Internet eller i en traditionel butik gælder det, at det KUN er din underskrift eller pinkode, som, i juridisk forstand, kan betragtes som bindende. Hvis nogen misbruger dit kortnummer og kortets udløbsdato, har den pågældende butik pligt til at annullere handelen. Det kan din bank gøre for dig. Det vil sige, at du ikke løber nogen risiko ved at handle hos ColumnaMed.dk. 

 

Bliver jeg nødt til at bestille online?

Ja, at bestille online er den mest sikre og effektive måde for os at håndtere din ordre. Derfor tager vi kun imod ordrer online.

 

Hvornår trækker I pengene?

Vi trækker først pengene, når ordren afsendt.

 

 

Fragt og levering

 

Kan jeg hente varer på Jeres adresse?

Det kan desværre ikke lade sig gøre at hente ordrer eller på anden måde blive ekspederet fra vores lager eller kontoradresse.

 

Leveringstid

Ordrer afsendes indenfor 1-3 hverdage fra ordreafgivelse. Udenlandske ordrer afsendes inden tre hverdage. Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-2 hverdage efter ordreafsendelse. Til Grønland er leveringstiden 5-10 hverdage. Varer sendt til din privatadresse sendes som privatpakker med Post Danmark. Varer sendt til din arbejdsplads sendes som erhvervspakker med GLS. Vælger du at modtage din ordre med GLS, skal du huske at udfylde firmanavn når du bestiller dine varer, da du ellers risikerer at pakken bliver returneret.

Ved bestilling af både lagervarer og varer som er angivet som bestillingsvarer, forbeholder ColumnaMed.dk sig ret til enten at sende ordren delvist eller samlet når bestillingsvarerne er på lager.

Alle varer leveres så længe lager haves. ColumnaMed.dk har en intelligent lagerstyring, så varer kun vises på web-sitet, hvis de er på lager.

NB: Der tages forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl og prisændringer.

 

Hvad skal jeg betale i fragt?

Ved forsendelse til din privatadresse i Danmark tillægges 49,00 DKK i fragt.

Ved forsendelse til din arbejds-/ firmaadresse i Danmark tillægges 29,00 DKK i fragt.

 

Leverer I i mit land?

Udover Danmark, leverer vi desuden til Sverige og Norge. 

Ved forsendelse til Sverige tillægges 75 DKK i fragt.

Ved forsendelse til Norge tillægges 85 DKK i fragt.

 

Skal jeg betale told på varerne?

Der kan komme told og afgifter når din ordre skal leveres i et andet land udenfor EU. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer meget fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder hvis du er i tvivl.

 

Kan I lægge min pakke på et aftalt sted?

 Nej, idet vi sender gennem Post Danmark og GLS kan vi kun levere til din adresse uden yderligere individuelle aftaler.

 

Hvis jeg ikke er hjemme når min pakke ankommer, hvad sker der så?

Post Danmark vil lægge en seddel i din postkasse, og du kan så efterfølgende afhente pakken på dit lokale posthus. Vi anbefaler at du sender til dit arbejde, så der altid er nogen til at modtage din pakke og desuden er det billigere for dig.

 

 

Min ordre

 

Kan jeg ændre i min ordre?

Kun hvis vi ikke har pakket din ordre. Vi pakker hele dagen så vi skal modtage ændringen hurtigst muligt, for at det skal kunne lade sig gøre.

 

Kan jeg tracke min ordre?

Alle ordrer sendes som pakke og får et track-and-trace nummer som du, for privatpakker, kan slå op på www.postdanmark.dk eller, for erhvervspakker, hos www.gls.dk. Der kan gå op til 36 timer før pakken registreres hos Post Danmark.

 

 

Returnering og ombytning 

 

Hvordan returnerer jeg en vare til jer?

Du har fuld returret. Skulle du fortryde købet, kan enhver vare returneres indenfor 14 dage fra den dato du har modtaget varen. Hvis du fortryder dit køb, skal du returnere varen i væsentligt samme stand og i original emballage, som da du modtog den. Du skal selv betale returfragten for varer der returneres. Varebeløbet krediteres din konto indenfor 7 dage.

Alle varer fra os indeholder en returnota, som du skal udfylde og sende tilbage sammen med varerne.

 

Post Danmark (privat levering):

Brug den udfyldte returadresseslip på bagsiden af følgesedlen, sæt denne på pakken og aflevér derefter pakken på posthuset.  Du skal ikke betale noget når du afleverer pakken på posthuset. Returfragtomkostningerne på 65 DKK (uanset vægt) modregner vi i dit returbeløb, inden dette indsættes på din konto.  Er det os der har sendt noget forkert, godtgør vi naturligvis returfragten.

 

GLS (levering til din arbejdsplads):

Brug den udfyldte returadresseslip på bagsiden af følgesedlen, sæt denne på pakken og aflevér derefter pakken i en GLS Pakkeshop. Du skal ikke betale noget når du afleverer pakken i en GLS Pakkeshop. Returfragtomkostningerne på 45 DKK (uanset vægt) modregner vi i dit returbeløb, inden dette indsættes på din konto.  Er det os der har sendt noget forkert, godtgør vi naturligvis returfragten.


Returnering af topmadrasser

Da vores topmadrasser er vaccumpakkede, er det vigtigt at du er opmærksom på, at du ikke kan returnere disse, hvis de har været pakket ud af plastemballagen. Topmadrasser skal som vores øvrige produkter, returneres i original emballage. 

 

Ombytning

Ønsker du at ombytte til en anden vare, skal du følge ovenstående procedure og herefter bestille den vare du ønsker på vanlig vis.

 

Der er en mangel eller fejl på en vare - reklamation

Vi kontrollerer alle varer inden afsendelse. Skulle der alligevel være fejl ved en ekspedition bør varen returneres hurtigst muligt. Ved returvarer bedes du udfylde den vedlagte returnota, samt en beskrivelse af hvad der er galt med varen. Varer, der returneres med reklamation, bliver erstattet af en ny leverance indenfor 7 dage fra modtagelsen. Haves erstatningsvare ikke, vil det betalte beløb blive krediteret indenfor 7 dage. Derudover gælder naturligvis den 2-årige reklamationsfrist i henhold til købeloven. I alle tilfælde bliver udlagt porto refunderet. Ved reklamation sendes varerne til ColumnaMed.dk.

 

Hvis du stadig ikke kan finde svaret på dit spørgsmål, så udfyld kontaktformularen herunder.

 

 

Virksomhedsinformation

 

EverRest ApS, Oliehavnsvej 2, 1, 8000 Aarhus C. CVR: 25611799

 

 

Kontaktformular

 







 

 

 

 

 

 

Alle ColumnaMed⁺ produkterne er Øko-Tex 100 og Certi-Pur certificeret. Dette gælder både memory-skum og betræk. Dermed overholdes de strenge krav der stilles til blandt andet brug af farvestoffer, phtalater og andre skadelige stoffer. 

 

 

 

Ved at vælge produkter med Øko-Tex og Certi-Pur midskes risikoen for at udvikle allergier og andre kemisk betingede lidelser. Klik på logoerne for at læse mere.

Copyright 2010-2011 © EverRest ApS | Oliehavnsvej 2, 1, DK-8000 Aarhus C | CVR. 25611799 | Tel: +45 50 367 000 | info@columnamed.dk